DESIGNER ADVERTISING CAMPAIGNS




Happy Monday! Yesterday I came across one of my favourite advertising campaigns as I was browsing YouTube and got a little inspired. I decided to post today's entry on fashion advertising. I admit that I am not very knowledgeable on the topic, however I do find it extremely interesting. This is a post that may be intriguing to all the marketing students and of course the fashion junkies. For those who are not either of the above-mentioned, this post will simply aid in getting you through the most dreaded day of the week by killing time and entertaining you while you are at it. The following are my favourite advertising campaigns for various Design Houses. 



Feliz Lunes! Ayer me encontré con una de mis campañas favoritas de publicidad cuando estaba en YouTube, y eso me dio un poco de inspiraciónDecidí escribir mi entrada de hoy sobre la publicidad de moda. Admito que no soy una profunda conocedora del tema, pero lo encuentro extremadamente interesante. Esta entrada puede ser muy intrigante para los estudiantes de mercadeo y por supuesto para los adictos a la moda. Para esos que no son lo que acabe de mencionar, esta entrada simplemente les ayudara en superar el día mas detestable de la semana matando el tiempo y entreteniendolos mientras lo hacen. Las siguientes son mis campañas de publicidad favoritas por varias Casas de Diseño.




LOUIS VUITTON




Louis Vuitton Presents Small is Beautiful 2013 Ad Campaign /

Louis Vuitton Presenta Pequeño es Hermoso 2013 Campaña


I think the ad gets straight to the point from the beginning by starting with the words "mini" and "in", which is a pretty smart tactic seeing as you now see their product as current and stylish. Louis Vuitton described it as "small is the new big" and announced that "it is time to downsize and minimize". The ad features three huge fashion bloggers, Elin Kling, Hanneli Mustaparta and Miroslava Duma, which makes us fashion junkies hooked at the sight of familiar faces and renowned style. The products are beautiful, the graphics are great and the clothes are to die for. Plus, everything is pink! So I am instantly obsessed. 


Pienso que esta campaña va directamente al punto porque comienza con las palabras "mini" y "in". Esta es una táctica muy inteligente porque ahora vemos el producto como moderno y a la moda. Louis Vuitton lo describe como "pequeño es el nuevo grande" y anuncia que "es tiempo para reducir y minimizar". Tres grandes bloggers de moda aparecen en la campaña, Elin Kling, Hanneli Mustaparta y Miroslava Duma, y esto nos hace a los adictos a la moda enganchados al ver caras familiares y estilo reconocido. Los productos son divinos, los gráficos geniales y la ropa me encanta. Ademas, todo es rosado! Entonces estoy inmediatamente obsesionada. 






Louis Vuitton Presents Charm of the Charms 2012 Ad Campaign /

Louis Vuitton Presenta Dije de los Dijes 2012 Campaña


I love this ad because it shows the amount of thought, care and design that goes into even the smallest part of a collection. The way they present the charms is absolutely charming! We are drawn in by what normally is not taken into account when you think of a huge Design House that carries multiple, bigger, products. The little charms shown pay a tribute to the icons characteristic of Louis Vuitton. 


Adoro esta campaña porque muestra la cantidad de intención, cuidado y diseño que va en hasta la mas pequeña parte de una colección. La manera en que presenta los dijes es absolutamente encantadora! Nos atrae lo que normalmente no se tiene en cuenta cuando se piensa sobre una gigante Casa de Diseño con una selección múltiple de productos mas grandes. Los pequeños dijes le hacen un tributo a los iconos característicos de Louis Vuitton. 






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LANVIN





Lanvin's Fall / Winter 2011 '12 Collection Ad Campaign /

Lanvin Coleccion Otoño / Invierno 2011 '12 Campaña


This is my favourite advertising campaign (the campaign that inspired me to write this post). It is short, extremely fun  and became a popular viral video when it came out. It is the furthest thing from what a fashion ad usually embodies and I absolutely love it! Four models, two female and two male, dance awkwardly to Pitbull's "I Know You Want Me". We also get the added surprise bonus of Alber Elbaz, the lead designer for Lanvin, making a cameo at the end of the video. This to me just proves that thinking outside the box can lead to tremendous success. 


Esta es mi campaña favorita (la que me inspiro a escribir esta entrada). Es corta, extremadamente divertida y se convirtió en un vídeo viral muy popular cuando salio. Es lo mas lejos a lo que un comercial de moda normalmente personifica y me fascina! Cuatro modelos, dos mujeres y dos hombres, bailan incómodamente al son de la canción "I Know You Want Me" de Pitbull. Ademas nos dan la grata sorpresa de una breve aparición de Alber Elbaz, el diseñador a cargo de Lanvin, al final del vídeo. Esto para mi demuestra que pensar fuera de la norma puede llevar a un tremendo éxito. 




Lanvin for H&M 2011 Ad Campaign / Lanvin para H&M 2011 Campaña



Like the other Lanvin campaign this one is also extremely out of the norm. It is like a short film with a purpose. A lot of Fashion Houses go for the beautiful, clean, type of campaign, but Lanvin does not do this; instead the video shows us representations of everyday women, at all ages and of all classes wearing their clothes, which is much more raw. As well, it gives a sneak peak into the many vices we women have and obscure from society, so this makes the viewer connect and instantly like the characters. The Lanvin and the H&M labels both appear on the screen so we note the collaboration between the two. Alber Elbaz also has a cameo in one of the rooms of the hotel, showing part of his design process, which makes the campaign even more fun to watch. 


Como la otra campaña de Lanvin esta también es divergente a lo común. Es como una pequeña película con un propósito. Muchas Casas de Moda van hacia las campañas preciosas y limpias pero Lanvin es mas franco y en lugar de eso nos muestra representaciones de mujeres normales, de todas las edades y clases sociales, vestidas en su ropa. También vemos varios vicios e inmoralidades que como mujeres tenemos y ocultamos a la sociedad, esto nos hace como audiencia hacer una conexión instantánea con los personajes. Los sellos de Lanvin y H&M aparecen en la pantalla y por eso notamos la colaboración entra las dos marcas. Alber Elbaz también hace una breve aparición en uno de los cuartos del hotel, mostrando parte de su proceso de diseño, que consecuentemente hace esta campaña mas divertida de ver. 






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PRADA




Prada Candy L' Eau 2013 Ad Campaign / Prada Candy L' Eau 2013 Campaña


This short-film/ ad campaign was made to promote Prada's new fragrance. In the campaign two best friends compete for the love of "Candy". The ad is cheeky and cute. The directors explained that their main focus was to tell a story since people are interested in characters and situations. The spirit of the perfume is captured and reflected in Candy's personality. She is adorable, lively and careless. I geniunely love this ad because of all the qualities it brings forth. First of all it is in French, which to me is the most beautiful and artistic language. And second, it has the essence of an independent movie with a really quirky humour, and these definitely are my favourite.


Este pequeño cortometraje/ campaña fue hecha para promover la nueva fragancia de Prada. En la campaña dos mejores amigos compiten por el amor de "Candy". El comercial es fresco y tierno. Los directores explicaron que su foco de atención era contar una historia dado que normalmente a un publico le interesa los personajes y las situaciones. El espíritu del perfume es capturado y reflejado en la personalidad de Candy. Ella es adorable, alegre y despreocupada. Sinceramente me encanta esta campaña por todas las cualidades que representa. Primero es en Francés, que para mi es el idioma mas hermoso y artístico. Ademas tiene la esencia de una película independiente con un humor poco convencional, y estas naturalmente son mis favoritas.






Prada Spring / Summer 2013 Collection Ad Campaign /

Prada Coleccion Primavera / Verano 2013 Campaña




This was one of the most talked about, original and praised collections of the Spring/Summer 2013 season. It is one of the few collections that gets imprinted in your brain and when you see a piece you instantly know it is by Prada. It is also a collection that has been imitated greatly by affordable clothing brands, like NastyGal and Forever 21. The campaign focuses on the design inspiration which is the different type of flowers that Prada used as prints and embellishments all through out their pieces. Each women of the ten who appear in the video represent a different flower and its' distinct characteristics, Dahlia, Tiger Lily, and Peony are a few of the flowers that bloom in the Prada clothing.  


Esta fue una de las colecciones que dio mas para hablar, originalidad y muchos elogios en la temporada de Primavera/Verano 2013. Es una de esas pocas colecciones que deja una huella en tu cerebro y cuando ves una pieza instantáneamente sabes que es de Prada. También es una de las colecciones que mas ha sido imitada por marcas de ropa mas asequibles como NastyGal y Forever 21. La campaña es centrada en la inspiración hacia el diseño de la colección que son los diferentes tipos de flores que Prada utilizo como sellos y decoraciones en las telas de sus piezas. Cada mujer de las diez que aparecen en el vídeo representa una flor diferente y sus distintas cualidades, Dalia, Lirio, y Peonia son pocas de las flores que florecen en la ropa de Prada. 




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CHANEL



Chanel No. 5 2009 Ad Campaign / Chanel No. 5 2009 Campaña



We can all agree with the fact that Chanel No. 5 is the most iconic perfume. This ad has a vintage and very cinematic feel to it. Audrey Tautou who curiously has played Coco Chanel in the past, and is considered the "Chanel muse" is the protagonist of the ad. The campaign portrays the story of a man who falls in love with a woman's scent. I love the advertising because of the elegance, romanticism it embodies and the gorgeous views. It also helps that this talented woman has been the main character in two of my all-time favourite movies, Amelie and of course Coco Avant Chanel.


Todos estamos de acuerdo con que Chanel No. 5 es el perfume mas emblemático. Esta campaña tiene un aire antiguo y cinemático. Audrey Tautou quien curiosamente ha actuado en el papel de Coco Chanel en el pasado, y es considerada la "musa de Chanel" es la protagonista de esta campaña. La campaña retrata la historia de un hombre que se enamora del aroma de una mujer. Me encanta por la elegancia, y el romanticismo que personifica y las hermosas vistas. También ayuda que esta, muy talentosa mujer, ha protagonizado dos de mis películas favoritas, Amelie y por supuesto Coco Avant Chanel. 






Coco Mademoiselle 2011 Ad Campaign / Coco Mademoiselle 20133 Campaña


This ad is also for a Chanel scent, this time the protagonist is Coco Mademoiselle and the beautiful Keira Knightley leads the campaign. Keira joins women like the above mentioned Audrey Tautou, Nicole Kidman and Marilyn Monroe in being spokeswomen for Chanel. A segment of this ad is one of the most popular commercials on television so most of you have probably seen a portion of it. In the ad Keira Knightley portrays the kind of beautiful, sexy, independent, daring and mischievous woman that the scent was created for. The soundtrack is a remake of James Brown's "It's a Man's Man's World", this time sang by Joss Stone, which just affirms the theme of Girl Power. Personally I think the kind of woman she plays speaks to all of us girls who enjoy our independence.


Esta campaña también es para una fragancia de Chanel, esta ves la protagonista es Coco Mademoiselle y la hermosa Keira Knightley es la líder de este comercial. Keira se una a una lista de mujeres como la ya mencionada Audrey Tautou, Nicole Kidman y Marilyn Monroe como voceras de Chanel. Un segmento de esta campaña es uno de los comerciales mas populares en la televisión entonces muchos de ustedes probablemente ya hayan visto una porción. En la campaña Keira Knightley representa a una mujer hermosa, sexy, independiente, atrevida y picara, que consecuentemente es la clase de mujer por cual se creo la fragancia. La música es una nueva versión de la canción de James Brown "It's a Man's Man's World", esta vez cantada por Joss Stone, que afirma el tema de Poder Femenino. Personalmente pienso que la clase de mujer que ella representa nos habla a todas nosotras las mujeres que disfrutamos nuestra independencia. 





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DIOR




Dior Addict Gloss 2013 Ad Campaign / Dior Brillo Adicto 2013 Campaña


This is just a really fun advertisement created by Dior for their new lipstick line Dior Addict Gloss. The graphic design is tasteful, creative and gorgeous. Daphne Groeneveld, one of the most sought-after and unique faces of modeling leads the campaign. It is super girly and includes attractive elements such as a fashion book, and a beautiful colour palette which shows the shades of the product. This of course is alluring to me because I could never get enough pink! 


Esta es una muy divertida campaña creada por Dior para su nueva linea de lápiz labial Dior Addict Gloss. El diseño gráfico es de buen gusto, creativo y hermoso. Daphne Groeneveld, una de las caras mas deseadas y únicas en el modelaje es la líder de esta campaña. El comercial es muy femenino e incluye elementos atrayentes como un libro de modas, y una paleta de colores hermosa que muestra los diferentes tonos del producto. Esto por supuesto es atractivo para me porque me encanta el rosado!






"Secret Garden Versailles" Fall / Winter 2013 Ad Campaign /

" Jardin Secreto de Versailles" Otoño / Invierno 2013 Campaña


For this advertisement Dior used a fashion editorial approach which is hardly ever used now as Design Houses attempt to make their products more appealing to the public. I love that they kept the very high-fashion quality of the collection and showed it well in the ad. The Château de Versailles (the Palace of Versailles) is an iconic tradition for Dior, and here we explore its' surroundings. The campaign has a fairytale like feel to it due to the fact that the women act as blooming flowers in their colourful gowns, inside the frigid forest. The Fall / Winter collection and its' inspiration therefore are well represented and the garments looks absolutely stunning within the setting. 



Para esta campaña Dior utilizo las características de una editorial de moda. Esto raramente es hecho últimamente debido a que las Casas de Diseño quieren hacer sus productos mas atractivos para el publico. Adoro que hayan conservado y mostrado muy bien la cualidad de alta costura de esta colección. El Château de Versailles (el Palacio de Versailles) es una tradición emblemática para Dior, y en esta ocasión exploramos sus alrededores. La campaña tiene un aire a cuento de hadas debido a que las modelos actúan, vestidas en sus trajes coloridos, como flores que florecen en el bosque frígido. La coleccion de Otoño / Invierno y su inspiración por lo tanto han sido representadas muy bien y se las prendas se ven  absolutamente hermosas en el escenario. 






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DKNY




DKNY Spring / Summer 2013 Collection Ad Campaign / 

DKNY Coleccion Primavera / Verano 2013 Campaña


This is a simple but really cool ad campaign. First off we have the most current supermodel as the centre of it and second as a backdrop we get one of the four fashion capitals. Cara Delevingne models great pieces from the collection in the streets of New York City. The campaign is fresh, youthful, trendy and colourful. It is as if we were seeing pictures of gorgeous "street style" however only with DKNY pieces. 


Esta es una campaña simple pero muy cool. Primero tenemos a la supermodelo mas contemporánea como el centro de atención y segundo una de las cuatro capitales de la moda como fondo. Cara Delevingne modela estupendas piezas de la colección en las calles de Nueva York. La campaña es fresca, juvenil, moderna y colorida. Es como si estuviéramos viendo fotos de "estilo de la calle" pero solo con piezas de DKNY. 






DKNY Resort 2014 Ad Campaign / DKNY Resort 2014 Campaña


Like the Cara Delevingne ad, this campaign has the same theme of "street style". It is also cool and trendy and this time it features Rita Ora, the British "it-girl". Rita modeled and closed the Spring / Summer 2014 DKNY show recently. I love that she is the face of the current DKNY campaign because it feels as if the fashion show never ended and now we all get to see her model the beautiful pieces! 


Como la campaña de Cara Delevingne, esta tiene el mismo tema de "estilo de la calle". Tambien es cool y moderna y esta ves la protagonista es Rita Ora, la celebridad Britanica. Rita modelo y cerro el show de Primavera / Verano 2014 de DKNY recientemente. Me encanta que sea la cara de la campaña actual de DKNY porque se siente como si el show siguiera, y ahora todos podemos verla modelar las hermosas piezas!






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Enjoy your week!!


Disfruten su semana!!



Maria GS xo.

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